کنکور پایان زندگی نیست...
مشاوره رایگان کنکور
مشاوره و برنامه ریزی رایگان کنکور
درباره وبلاگ


كنكور واقعه ي مهمي در زندگي خيلي ازماهاست و يه جورايي سرنوشتمون رو تعيين ميكنه ميزان زحمتي كه شخص توي يك سال ميكشه كم و كيف يك عمر زندگي اون رو رقم ميزنه اما فقط زحمت كشيدن و درس خوندن نيست كه مهمه بلكه روش درس خوندن هم پراهميته كنكور راهي بود كه ما طي كرديم . توي اين راه كوله باري از تجربه جمع كرديم كه دوست داريم تجربه هامون چراغي هرچند كوچيك باشه براي راه شما ... حتما شنيديد كه ميگن هركس ازتجربه هاي ديگران استفاده نكنه محكوم به تجربه است نظرات شما انگيزه اي براي ادامه ي راه ماست . پس لطفا ما رو از نظرات خوبتون محروم نكنيد.
یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:, :: 21:8 :: نويسنده : مدیریت

 نام هستي بخش جان آفريني كه عشق را در وجود آدمي نهاد
 

خداوند رحيم و رحماني كه ميل به كمال و علم جويي را در فطرت بشريت قرار داد.


امروزه متناسب با پيشرفت همه جانبه جهان هستي، بويژه پيشرفت هاي علمي، تكنولوژي، فرهنگي و اجتماعي راه يابي به دانشگاه و آشنايي با يكي از علوم و فنون روز نيازي مبرم براي جوانان است.
جوانان و دانش آموزان ايراني به علت پيشينه علمي و فرهنگي ايران زمين كه مهد بزرگترين دانشمندان بوده است ميل زيادي براي ورود به دانشگاه دارند.
اما مشكلي كه در اين راه وجود دارد كلمه اضطراب آور كلمه و واژه آشنا به نام« كنكور» است.
به علت زياد بودن متقاضيان و ظرفيت مشخص و محدود دانشگاه ها، آزمون ورودي به نام كنكور بوجود آمده است.
با اين شرايط بسياري از دانش آموزان كنكور را، منعي بزرگ براي رسيدن به دانشگاه مي دانند كه عبور از آن كاري بس دشوار جلوه مي كند.
اما با تغيير نگرش به كنكور و جايگزين كردن علم محوري و دانش پژوهي، به جاي مدرك گرايي و تغيير نگاه برخي از خانواده ها به دانشگاه، مي توان موانع و اضطراب هاي مربوط به كنكور را كاهش داد.
بايد دانست كه عبور از سد كنكور و ورود به دانشگاه نقطه كمال و اوج سعادت نيست و از طرفي عدم پذيرش در اين آزمون، به معناي پايان زندگي و پايان آرزوهاي زيبا نيست. هر چند تحصيل در دانشگاه بسيار مفيد و سازنده است اما مي توان به دانشگاه نرفت و دانش پژوه بود،
مي توان به دانشگاه نرفت و مخترع و مبتكر بودو در پايان مي توان به دانشگاه نرفت و خوشبخت بود.اما اين دليل بر نفي جايگاه مثبت و والاي دانشگاه به عنوان شريان اصلي علم مداري در كشور نيست.
ما بايد در ابتدا تمام تلاشمان را براي ورود به دانشگاه به كار بگيريم. اما در غير اين صورت نبايد برخود خرده گرفت و زانوي غم بغل گرفت.
فراموش نكنيد كه دانشمندان ايراني چون خوارزمي و ابن سينا به دانشگاه نرفتند اما ملاصدرا شدند.
 

منبع : ایران کنکور



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 108
بازدید ماه : 268
بازدید کل : 92001
تعداد مطالب : 25
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1